ZAKŁADANIE I OBSŁUGA POCZTY ELEKTRONICZNEJ
SPIS TREŚCI
- Zakładanie adresu e-mail i logowanie do poczty – str. 1
- Wysyłanie, odbieranie i usuwanie wiadomości – str. 2
- Zadanie – str. 3
POZIOM 1 – SZKOŁA PODSTAWOWA
WŁASNE KONTO GOOGLE
1. Wejdź na stronę www.google.pl
2. Wybierz Zaloguj się (niebieski przycisk w prawym górnym rogu).
2. Wybierz Utwórz konto.
3. Wpisz swoje imię, nazwisko, nazwę użytkownika i hasło. Kliknij Dalej.
4. Wprowadź dzień, miesiąc i rok urodzenia oraz wybierz swoją płeć. Podawanie numeru telefonu jest opcjonalne, polecam jednak go wpisać, gdyż może on w przyszłości przydać się do odzyskania zapomnianego hasła. Warto też wprowadzić pomocniczy adres e-mail.
Wybierz Szybka personalizacja.
5. Potwierdź ustawienia personalizacji i użycie plików cookie.
Wybierz Potwierdź.
6. Przeczytaj treść.
Wybierz Zgadzam się.
7. Jesteś zalogowany do konta Google. Pamiętaj, aby po zakończeniu pracy się wylogować.
8. Wyświetl listę usług Google klikając w szare kółko z 9 kropkami (prawy górny róg) i wybierz Gmail.
9. Wybierz Kontynuuj z inteligentnymi funkcjami.
10. Wybierz pierwszą opcję i kliknij Gotowe.
11. Jesteś zalogowany na swoim koncie pocztowym.
12. Kliknij R w prawym górnym rogu (w Twoim przypadku może to być inna litera) i wybierz Wyloguj.
13. Jesteś wylogowany.
PONOWNE LOGOWANIE PO WŁĄCZENIU KOMPUTERA
Załóżmy, że na drugi dzień włączasz komputer i chcesz sprawdzić swoją pocztę.
1. Wejdź na stronę google.pl i wybierz Zaloguj się.
2. Wybierz swoje konto lub jeśli pracujesz na innym komputerze kliknij Użyj innego konta.
3. Wprowadź hasło.
4. Jesteś zalogowany.
5. Przejdź do poczty klikając Gmail.