Excel -> Podstawy

Excel -> Podstawy

Przykład 13
Piszemy prosty kalkulator.

Dodaj następujące liczby do arkusza.


Przykład 14 (utrwalający -> wykonaj samodzielnie)
Zmień na 4 na 2,5 i 2 na 4,237.
Dodaj w prawej kolumnie formuły obliczające sumę, różnicę, iloczyn i iloraz.


Przykład 15
Ustaw precyzję wyników do 1 miejsca po przecinku.

Narzędzia główne -> Liczba -> dwa przyciski znajdujące się po prawej stronie <-0, i ->,0


Przykład 16
Skopiuj tabelę z przykładu 15 do nowego arkusza i zmodyfikuj ją zgodnie z rysunkiem.

Aby dodać nową kolumnę, kliknij PPM na nazwie kolumny np. C i wybierz z menu Wstaw.


Przykład 17
Dodaj obramowanie i żółte wypełnienie.

Wykorzystaj sekcję Narzędzia główne -> Czcionka


Przykład 18
Dodaj wiersz 'pierwiastek’.


Przykład 19
Scal komórkę 'pierwiastek’ z sąsiednią i dodaj liczbę 81.

Jak scalić?
a. Zaznacz komórki.
b. Kliknij Narzędzia główne -> Wyrównanie -> Scal i wyśrodkuj


Przykład 20
Zmień 81 na 10 i oblicz pierwiastek z 10.

a. Kliknij w komórkę w której chcesz zapisać wynik pierwiastka.
b. W pasku formuły wpisz =PIERWIASTEK(odpowiedni_adres).
Pamiętaj o prawidłowym ustawieniu adresu.


Przykład 21 (utrwalenie)
Ustaw precyzję wyniku pierwiastka na 3 miejsca po przecinku.


Przykład 22
Ustaw kolor czcionki na czerwony.

Podpowiedź


Przykład 23
Usuń wszystkie kolory.


Przykład 24
Usuń wszystkie krawędzie (Narzędzia główne -> Czcionka -> Obramowania -> Wymaż obramowanie).


Przykład 25
Ustaw styl krawędzi i kolory jak na rysunku.

a. Zaznacz komórki z danymi, kliknij PPM -> Formatuj komórki -> Obramowanie.
b. Wybierz odpowiedni styl i kolor.
c. Wykorzystaj sekcję Obramowanie.
Musisz troszkę popróbować. Na pewno zrozumiesz o co tutaj chodzi.

* Numer przykładu to oczywiście 25 a nie 23.


Przykład 26
Zastanawiałes się jaka jest różnica między wpisaniem liczby z kropką i przecinkiem?

Umieść w arkuszu liczby zgodnie z rysunkiem i dodaj je. Sprawdź wynik.


Przykład 27
Zapis plik arkusza w formacie xls.

a. Wybierz z menu Plik -> Zapisz jako -> Przeglądaj.
b. Wybierz folder zapisu.
c. Wpisz nazwę pliku.
d. Wybierz rozszerzenie xlsx (Zapisz jako typ).
e. Kliknij Zapisz.

Zamknij program Excel a następnie uruchom go i otwórz zapisany plik.


Przykład 28
Jak wydrukować wybraną część arkusza?

a. Zaznacz obszar, który chcesz wydrukować.
b. Wybierz Plik -> Drukuj
c. Wybierz Ustawienia -> Drukuj zaznaczenie

d. Sprawdź czy na podglądzie wydruku widoczna jest tylko zaznaczona tabela.

e. Kliknij Drukuj.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.