Listy

Listy

Programy komputerowe przetwarzają bardzo duże ilości informacji. Pisząc grę wieloosobową dla 15 osób, w której każdy gracz ma swojego bohatera, kiepskim pomysłem byłoby tworzenie 15 zmiennych. Jeśli dodatkowo założymy, że każda postać posiada pięć różnych cech, które ją charakteryzują (siła, wytrzymałość, zręczność, mądrość i szybkość) musielibyśmy zadeklarować aż 75 zmiennych. Nawet gdyby okazało się to możliwe, czy potrafisz sobie wyobrazić chaos w swoim programie? Albo zapytam inaczej, czy byłbyś w stanie po 3 miesiącach wprowadzić drobną modyfikację lub dodać nowy level? Pozytywna odpowiedź na to pytanie jest co najmniej wątpliwa.

Rozwiązaniem problemu zbyt dużej liczby zmiennych jest użycie list. Lista w Scratch umożliwia zapisanie bardzo dużej ilości danych w jednym miejscu. Listę możesz wyobrazić sobie jako jednokolumnową tabelę w której można zapisać zarówno tekst jak i liczby. Zapis i odczyt z listy nie jest skomplikowany. Przejdźmy do przykładów.

Przejdź do artykułu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.